Verme è un gear per machini machini un verme hè un arbulu cilindricu, roscatu cù un groove helicu tagliatu in a so superficia. Ugear di vermehè una rota à a borsa chì a maglia cù u verme, a cunversione di u muvimentu rotariu di u verme in u muvimentu lineale di l'attrezzatura. I denti nantu à l'equipaggiu di u veranu sò tagliati à un angulu chì currisponde à l'angolo di l'auto di u verme.
In una macchina di mulina, u vergogliu è l'inglesu di verme sò usati per cuntrullà u muvimentu di u capu o tavulinu. U verme hè tipicamente guidatu da un mutore, è mentre gira, impegnà cù i denti di l'ingranaggio di u verme, causendu chì l'attrezzatura si move. Stu muvimentu hè generalmente assai precisu, chì permette di pusizione precisa di u capu o un tavulinu.
Un vantaghju d'utilizà un gear di verme è di u verme in machine hè chì furnisce un altu livellu di vantaghju meccanicu, chì permette un mutore relativamente chjucu per guidà u verbu. Inoltre, perchè i denti di u vermeattelli Impegnà cù u verzu in una bottolta angulu, ci manca è pusemu menu di i cumpunenti, a nuta di u serviziu più longu per u parcu.