L'ingranaggi à vite senza fine sò cumpunenti di trasmissione di putenza aduprati principalmente cum'è riduzioni à altu rapportu per cambià a direzzione di rotazione di l'arburu è per diminuisce a velocità è aumentà a coppia trà l'arburi rotanti non paralleli. Sò aduprati nantu à l'arburi cù assi perpendiculari chì ùn si intersecanu. Siccomu i denti di l'ingranaggi ingranati scorrenu l'unu sopra l'altru, l'ingranaggi à vite senza fine sò inefficienti paragunati à altre trasmissioni à ingranaggi, ma ponu pruduce riduzioni massive di velocità in spazii assai compatti è dunque anu parechje applicazioni industriali. Essenzialmente, l'ingranaggi à vite senza fine ponu esse classificati cum'è à involucru unicu è doppiu, ciò chì descrive a geometria di i denti ingranati. L'ingranaggi à vite senza fine sò descritti quì inseme cù una discussione di u so funziunamentu è di l'applicazioni cumuni.

Ingranaggi cilindrici à vite senza fine

A forma basica di u verme hè a cremagliera involuta da a quale sò generati l'ingranaggi cilindrici. I denti di a cremagliera anu pareti dritte, ma quandu sò aduprati per generà denti nantu à ingranaggi grezzi, producenu a forma di dente curva familiare di l'ingranaggio cilindrico involutu. Questa forma di dente di cremagliera si avvolge essenzialmente intornu à u corpu di u verme. L'accoppiamentu rota à vite senza fine hè cumpostu diingranaggio elicoidaleDenti tagliati à un angulu chì currisponde à l'angulu di u dente di u verme. A vera forma di sperone si trova solu in a sezione cintrali di a rota, postu chì i denti si curvanu per avvolge u verme. L'azione d'ingranamentu hè simile à quella di una cremagliera chì aziona un pignone, eccettu chì u muvimentu di traslazioni di a cremagliera hè rimpiazzatu da u muvimentu rotativu di u verme. A curvatura di i denti di a rota hè qualchì volta descritta cum'è "à gola".

I vermi averanu almenu unu è finu à quattru (o più) fili, o principii. Ogni filu s'impegna in un dente nantu à a rota à vite senza fine, chì hà assai più denti è un diametru assai più grande di u verme. I vermi ponu girà in ogni direzzione. E rote à vite senza fine anu di solitu almenu 24 denti è a somma di i fili di u verme è di i denti di a rota deve esse nurmalmente più grande di 40. I vermi ponu esse fatti direttamente nantu à l'arburu o separatamente è infilati nantu à un arburu dopu.
Parechji riduttori à vite senza fine sò teoricamente autobloccanti, vale à dì, incapaci di esse azionati in daretu da a rota à vite senza fine, un vantaghju in parechji casi cum'è u sollevamentu. Quandu a retromarcia hè una caratteristica desiderata, a geometria di a vite senza fine è di a rota pò esse adattata per permette la (spessu richiede parechji avviamenti).
U rapportu di velocità di u verme è di a rota hè determinatu da u rapportu trà u numeru di denti di a rota è i fili di u verme (micca i so diametri).
Siccomu a vite senza fine subisce cumparativamente più usura chè a rota, spessu si utilizanu materiali diversi per ognunu, cum'è una vite senza fine in acciaio indurita chì guida una rota di bronzu. Sò ancu dispunibili rote senza fine in plastica.

Ingranaggi a vite senza fine à involucro singolo è doppio

L'avvolgimentu si riferisce à u modu in cui i denti di a rota a vite senza fine s'avvolgenu parzialmente intornu à a vite senza fine o i denti di a vite senza fine s'avvolgenu parzialmente intornu à a rota. Questu furnisce una zona di cuntattu più grande. Un ingranaggio a vite senza fine à avvolgimentu unicu usa una vite senza fine cilindrica per ingranassi cù i denti à gola di a rota.
Per dà una superficia di cuntattu di i denti ancu più grande, qualchì volta a vite senza fine stessa hè dotata di una gola - in forma di clessidra - per currisponde à a curvatura di a rota a vite senza fine. Questa cunfigurazione richiede un pusizionamentu assiale attento di a vite senza fine. L'ingranaggi a vite senza fine à doppia involuzione sò cumplessi da machinà è vedenu menu applicazioni chè l'ingranaggi a vite senza fine à una sola involuzione. I progressi in a machinazione anu fattu chì i disinni à doppia involuzione sianu più pratichi di ciò chì eranu in u passatu.
L'ingranaggi elicoidali à assi incrociati sò qualchì volta chjamati ingranaggi a vite senza fine senza involucro. Una morsa per aerei hè prubabilmente un disignu senza involucro.

Applicazioni

Un'applicazione cumuna per i riduttori à vite senza fine hè l'azionamenti di i trasportatori à nastro, postu chì u nastro si move relativamente pianu pianu rispettu à u mutore, ciò chì ghjustifica una riduzione à altu rapportu. A resistenza à u back-driving attraversu a rota à vite senza fine pò esse aduprata per impedisce l'inversione di u nastro quandu u trasportatore si ferma. Altre applicazioni cumuni sò in attuatori di valvole, martinetti è seghe circulari. Calchì volta sò aduprati per l'indicizazione o cum'è azionamenti di precisione per telescopi è altri strumenti.
U calore hè una preoccupazione cù l'ingranaggi à vite senza fine, postu chì u muvimentu hè essenzialmente tuttu scorrevule cum'è una noce nantu à una vite. Per un attuatore di valvula, u ciclu di travagliu hè prubabile d'esse intermittente è u calore si dissipa prubabilmente trà operazioni pocu frequenti. Per un azionamentu di trasportatore, cù forse un funziunamentu continuu, u calore ghjoca un rolu impurtante in i calculi di cuncepimentu. Inoltre, si cunsiglianu lubrificanti speciali per l'ingranaggi à vite senza fine per via di l'alte pressioni trà i denti è ancu di a pussibilità di attritu trà i materiali dissimili di a vite senza fine è di a rota. L'alloggiamenti per l'ingranaggi à vite senza fine sò spessu dotati di alette di raffreddamentu per dissipà u calore da l'oliu. Quasi ogni quantità di raffreddamentu pò esse ottenuta, dunque i fattori termichi per l'ingranaggi à vite senza fine sò una considerazione ma micca una limitazione. Si cunsiglia generalmente chì l'olii sianu sottu à 200 ° F per chì ci sia un funziunamentu efficace di qualsiasi azionamentu à vite senza fine.
U back-driving pò accade o micca, postu chì dipende micca solu da l'anguli di l'elica, ma ancu da altri fattori menu quantificabili cum'è l'attritu è ​​a vibrazione. Per assicurà chì accada sempre o ùn accada mai, u cuncepitore di a trasmissione à vite senza fine deve selezziunà anguli di l'elica chì sò abbastanza ripidi o abbastanza superficiali per annullà queste altre variabili. Un cuncepimentu prudente suggerisce spessu di incorporà una frenata ridondante cù azionamenti autobloccanti induve a sicurezza hè in ghjocu.
L'ingranaggi à vite senza fine sò dispunibili sia cum'è unità in alloggiamentu sia cum'è gruppi d'ingranaggi. Alcune unità ponu esse acquistate cù servomotori integrati o cum'è disinni à velocità multipla.
Vermi di precisione speciali è versioni senza ghjocu sò dispunibili per applicazioni chì implicanu riduzioni di alta precisione. Versioni à alta velocità sò dispunibili da certi pruduttori.

 

ingranaggio à vite senza fine

Data di publicazione: 17 d'aostu 2022

  • Precedente:
  • Dopu: